pühapäev, 25. september 2016

"Hurraa, ma leiutasin jalgratta!" - jalgrattapäev Eesti Maanteemuuseumis

Meie klass käis külastamas Eesti Maanteemuuseumi. Saime tuttavaks liiklusprogrammi juhendaja Triinuga, kes tutvustas meile jalgratta ajalugu. Esmalt nägime muuseumi õuel nn “kondiraputajat”. “Kondiraputajal” oli ees suur ja taga väike ratas. Kui sellise jalgrattaga munakividel sõita, siis see raputab. Seejärel läksime majja,kus oli erinevate jalgrataste näitus ja meile näidati seal esitlust jalgratta ajaloost. Saime teada, et esimene jalgratas valmistati 1818.a ja see oli puust tehtud. Näitusel nägime ka vanaaegseid rattanumbreid ja rattalampe. Vaatasime ühte meenet, mis oli antud auhinnaks jalgrattur Raulile selle eest, et ta läbis “kondiraputajaga” Tartu rattamaratoni. Siis jagunesime rühmadesse. Mängisime mängu,kus oli vaja moodustada koos rühmaga ühe jalgratta kujutis. Meie rühm tegi tõukeratta. Veel pidime ühendama pildipaarid -jalgrattur ja ratas. Pärast seda läksime liikluslinna. Seal sõitsime erinevate jalgrataste ja tõukeratastega. See oli kõige ägedam tegevus. Päev lõppes piknikuga muuseumiõuel, seejärel sõitsime koju. Reio Roben

Lausemäng KUI MA OLEKSIN JALGRATAS, SIIS ....

Kui ma oleksin jalgratas, siis ...

Roben: … ma sõidaksin Tallinnasse, sest seal on lahe skatepark.
Gloria: …. ma sõidaksin Pariisi, sest see on ilus linn.
Mattias: …. ma oleksin BMX ja sõidaksin mägedesse, kus on lõbus trikitada.
Markus: ….. ma sõidaksin Soome, sest seal elavad mu sugulased.
Maron: …. ma sõidaksin Barcelonasse, sest seal on mu lemmik jalgpallitiim.
Lola: …. ma sõidaksin ümber maailma, sest siis näeksin palju, palju põnevat..
Uko: …..mina sõidaksin maailmale ringi peale, sest ma tahan maailma näha.
Elina: ... siis ma ei sõidaks kuhugi.
Richard: ….ma sõidaksin mägedesse, sest need on ilusad ja seal on huvitav sõita.
Mairit: … ma sõidaksin Pariisi, sest seal on Eifeli torn.
Lars: …ma sõidaksin Ameerikasse, sest seal on palju avastada.
Karl Kaspar: … ma oleksin BMX ja teeksin trikke.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar